Четвер, 18.04.24, 06:54 | Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » Усі публікації » МЦ-інтерв’ю

Олександр Дубів: Потенціал зростання є – і ми неодмінно увійдемо ще й до першої десятки!

Всесвітньо відомий рейтинг Інтернет-присутності вищих навчальних закладів Webometrics нещодавно опублікував липневе оновлення, яке робить двічі на рік.

За його результатами, ДВНЗ «УжНУ» стрімко зміцнив свої позиції – перемістившись із 80-ї на 26-у позицію в рейтингу ВНЗ України.

Олександр Дубів

Оскільки тема стосується інформаційних технологій та відображення діяльності ВНЗ у мережі Інтернет, ми звернулися по коментарі до начальника центру інформаційних технологій ДВНЗ «УжНУ» Олександра Дубіва.

  • Останніми роками ми часто чуємо про тему рейтингів серед університетів. Що таке Webometrics і чим він відрізняється від решти?

– Справді, наразі існує велика кількість міжнародних і регіональних рейтингів, що відрізняються за масштабами охоплення та за показниками або критеріями ранжування. Участь у різного роду рейтингів є важливою складовою інформаційної діяльності сучасного ВНЗ, оскільки на них орієнтуються перш за все абітурієнти, їх батьки, роботодавці, адміністрація установ та організацій тощо.

З точки зору ВНЗ, вочевидь, доцільно орієнтуватися на авторитетні світові рейтинги не тільки для того, щоб визначити власне місце у всесвітньому освітньому просторі, але і для того, щоб удосконалити і спрямувати свою роботу у русло сучасних інноваційних освітніх тенденцій.

Оскільки світова спільнота отримує інформацію щодо діяльності ВНЗ в основному через глобальну мережу Інтернет, одними з найбільш важливих є рейтинги так званої «Інтернет-присутності». Починаючи з 2004 року, найбільш поширеним і авторитетним рейтингом Інтернет-присутності є Вебометри́чний рейтинг університетів світу, або Webometrics. Рейтинги складає і публікує двічі на рік (у січні та липні) Лабораторія кіберметрики (Cybermetrics Lab) Національної дослідницької ради Іспанії при Міністерстві науки та інновацій Іспанії.

На сьогодні у визначені рейтингу беруть участь понад 12 000 ВНЗ з усього світу, що свідчить про його глобальність та загальне визнання. З 2008 року Webometrics визначає рейтинги у п’ятьох окремих категоріях: ВНЗ, електронні репозитарії наукових матеріалів, медичні установи, бізнес-школи та дослідницькі центри.

Webometrics оцінює діяльність університетів, виходячи з того, наскільки вони представлені в Інтернет-просторі. При аналізі враховуються різні показники, які характеризують обсяг, помітність та вагомість Інтернет-ресурсів університетів, а саме: кількість та впливовість зовнішніх посилань на ресурси університету, кількість та якість публікацій, включених до науковометричних баз даних, загальна кількість інтернет-сторінок ресурсів ВНЗ, кількість завантажених на сайт електронних документів тощо. Ідея таких рейтингів проста: чим більше якісних публікацій розміщено на сайтах університету і чим частіше користувачі з усього світу звертаються до цієї інформації, тим, вочевидь, сильнішими є позиції університету у світі.

Головною відмінністю рейтингу Webometrics від решти традиційних рейтингів є спосіб збирання інформації для їх побудови, а саме – практично повна автоматизація їх визначення, що проходить двічі на рік. Такий підхід до збору та обробки даних щодо ВНЗ у Інтернет-мережі виключає суб’єктивну оцінку показників, що робить такий рейтинг неупередженим.

  • Які складові визначають успіх у рейтингу Webometrics?

– Бути першими у рейтингу – не самоціль для ВНЗ, але аналіз поточних показників, визначення слабких місць та коригування діяльності ВНЗ в інтернет-мережі з метою покращення власних позицій – дієвий спосіб створення потужного позитивного іміджу університету.

Методологія визначення рейтингу Webometrics час від часу може трохи змінюватись, коригуючи вміст тих чи інших показників та їх вагу відповідно до вимог часу та розвитку технологій. На сьогодні  рейтинг конкретного ВНЗ у Webometrics визначається за такими критеріями:

  1. Вплив (IMPACT). Його вага – 50%. Цей показник враховує кількість та вагомість посилань з інших сайтів на сайти ВНЗ. Тобто показник характеризує популярність, актуальність і цитованість розміщеної інформації.
  2. Якість (EXCELLENCE). Вага: 30%. Наукові статті, опубліковані авторами університету в журналах, проіндексованих науковометричними базами, та входять до складу 10% статей, що є найбільш цитованими у своїх наукових галузях. Показник характеризує вагомість, якість та цитованість результатів наукових досліджень ВНЗ.
  3. Присутність (PRESENCE). Вага: 10%. Визначає кількість розміщених на сайті університету веб-сторінок (включно зі сторінками усіх піддоменів), проіндексованих пошуковою системою Google. Цей показник відображає різноманітність та масштаб представленої для відкритого доступу інформації, яка охоплює і характеризує всі сфери діяльності ВНЗ.
  4. Відкритість (OPENNESS). Його вага – 10%. Показник відображає загальну кількість розміщених на ресурсах ВНЗ матеріалів з відкритим доступом – тобто тих, що доступні для вільного та безкоштовного завантаження відвідувачами (переважно у форматі pdf).
  • З 80-го місця на 26-те – доволі стрімкий стрибок у рейтингу серед ВНЗ України. На вашу думку, що було зроблено у нашому виші для досягнення таких позицій у Webometrics?
Рейтинг

– Кожен зі структурних підрозділів університету робить свій внесок у зростання рейтингу нашого університету. Будь-яке цитування або посилання на сайти та проекти університету з боку наших національних та особливо закордонних партнерів – це вклад у зростання рейтингу ДВНЗ «УжНУ».

Активна PR-діяльність з боку медійних служб університету (відділу зв’язків з громадськістю, Медіацентру УжНУ), відділу міжнародного співробітництва – одна з важливих складових досягнутого успіху. Актуалізовано переклад інформації, розміщеної на сайті англійською, започатковано переклад анонсів та основної стрічки новин.

На мою думку, низький показник рейтингу інтернет-присутності зовсім не означає, що університет не проводить активну освітню, міжнародну та наукову діяльність – просто існують проблеми у їх популяризації та просуванні в Інтернет-мережі.

Звісно, потужний вклад роблять науково-педагогічні кадри. Вже кілька років поспіль за даними Webometrics ми міцно тримаємось у топі рейтингу серед ВНЗ України саме за показником «Якість» (EXCELLENCE), який визначає кількість найбільш цитованих статей у наукових галузях.

Графік зростання УжНУ в рейтингу

Оскільки діяльність центру інформаційних технологій тісно пов’язана з веб-розробками, підтримкою та розвитком університетських ресурсів, ми вжили ряд додаткових технічних заходів для зміцнення позицій університету в рейтингу.

Модернізовано офіційний сайт університету, постійно реалізуються заходи з актуалізації веб-адрес університету серед найвпливовіших інтернет-ресурсів, упроваджуються корпоративні електронні скриньки, почався процес переходу інтернет-ресурсів університету під спільний університетський домен uzhnu.edu.ua.

Цей крок дуже важливий, оскільки, відповідно до технічних стандартів, інтернет-ресурс має прямий стосунок до університету тільки якщо він розташований у піддомені університету. Крім того, потужного приросту позицій у рейтингу за показником «Присутність» (PRESENCE) дали запуск порталів Електронного навчання та Електронного репозитарію наукових публікацій університету, який, до речі, налічує майже 4000 публікацій.

Найголовніше – у нас ще є потенціал зростання, тому на цьому ми не зупинимось і неодмінно увійдемо до першої десятки!

Розмовляла Іванка Когутич




МЦ-інтерв’ю | 07.08.15 | Додав Путрашик | 1192 | 5.0/2
Теги: Webometrics, Потенціал, рейтинги, Олександр Дубів, зростання

Схожі публікації:


Система Orphus Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter!

0
omForm">
avatar

Ми у Facebook

Календар публікацій

«  Серпень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Рубрики розділу

Афіша [4] Незабаром [16]
Актуально [141] Акції [132]
Позиція [18] МЦ-інтерв’ю [150]
Особистість [33] Студгромада [188]
Абітурієнт [84] Зблизька [88]
Наболіле [21] Із ректорату [149]
Не словом, а ділом [154] Компетентно [38]
Несподівано... [14] У ногу з часом [80]
Обмін досвідом [160] Теорія і практика [319]
Наукові форуми [273] Презентації [167]
Екскурсії [113] Дозвілля [210]
Ініціатива [47] Перспективи [38]
Підсумки [40] Спорт [238]
Традиції [206] Зустрічі [210]
Вітаємо! [235] Пам’ятаємо... [82]
Міжнародні контакти [230] Студентська практика [66]
Студмістечко [8] Конкурси [117]
На замітку [6] З минулого – в майбутнє [10]
Студентські будні і свята [9] Голоси неперебутнього [6]
Наше радіо [49] Слідами Евтерпи і Мельпомени [35]
Громада [2] Річниця [14]
Слава Україні! [9] Розмови від душі... [19]
З Приймальної комісії [91] The main news of university [12]
Подяка [8] Диванні розмови [1]
Телепідсумки [13] Письменник за прилавком [11]
Університетська кухня [3] Підсумки року [5]
Визнання [3] Експрес-інтерв’ю [4]

Інші матеріали рубрики

Надія і Віктор Голдовські: Диплом фізфаку УжНУ став визначальним для професійної реалізації в Ізра...

Тарас Ващук: У пошукотворенні себе й України в пісках...

Василь Олійник: «Військової справи наші студенти вчаться від тих, хто бачив війну на власні очі»

Міс УжНУ-2017 Ксенія Бонка: «Треба вірити в себе і свої сили»

Життєва мудрість Івана Сенька: дивитися на світ з гумором і, досягаючи мету, пізнавати щастя

Викладач УжНУ Василь Беликанич розвиває власний книжковий ютуб-канал

Викладач кафедри військової підготовки Микола Гоман — про студентів і життя після війни

На факультеті інформаційних технологій працює викладач з h-індексом 11

Ольга Павляк: «Люблю спорт, у якому перемоги здобуваєш інтелектом»

Іван Король: «Щоб почуватися щасливою, людина має жити по совісті, допомагати іншим»

Богдан Булеца: «Нині маю важливу місію – передати свої знання»

Степан Поп: На найвищих щаблях в університеті має бути духовність – інакше розвитку й об'єктивност...

В’ячеслав Бігун: «Кіно треба робити не заради грошей»

Антон Іванина: баскетбол – те, що надихає, захоплює та хвилює

Петро Трачук: «Запорука успішної держави – у гармонійних, міцних сім’ях»

Четвертокурсниця УжНУ – про навчання в Польщі

Володимир Лазур: «Робиш – мовчи, зробиш – побачать»

Спраглий до подорожей і відданий праці декан, якого робота завжди знаходить сама

У студентській науковій лабораторії на фізфаку потроху вже створюють і роботів

Саня DEER: «Іди – і дійдеш, хочеш – роби»