Днями в аудиторії 224 зібралися два кола майбутніх професіоналів: журналісти 2-го курсу та психологи-першокурсники. Чергове практичне заняття студентам-психологам було запропоновано провести в неординарний спосіб.
На інтерактивному занятті насамперед шукали відповідь на питання, що таке просвітницько-пропагандистська й психолого-профілактична робота практичного психолога з використанням журналістських навичок. Якщо конкретніше: дві групи фахівців різних напрямів – медійники і психологи ділилися професійними секретами. Точкою дотику у роботі став спільний метод – інтерв'ю. Адже фахівці в цьому жанрі – журналісти, і від них психологи можуть навчитися методики, майбутні ж медійці мали нагоду ліпше дізнатися, як знайти підхід до співрозмовника, розповіла старший викладач кафедри педагогіки і психології Світлана Ісаєвич.
Студенти розділилися на пари й працювали у формі питання-відповідь. Журналісти мали змогу попрактикуватися в інтерв’юванні, набути досвіду, що стане цінним для них у майбутньому. Зокрема переконалися, що співрозмовник під час діалогу може трапитися різний. Хтось спілкується невимушено, легко ділиться враженнями, комусь відповіді на запитання даються важко.
Тематично розмови стосувалися питання, як кожному особисто й курсу загалом удається адаптуватися до зміни узвичаєного способу життя, до нового оточення, незвичного темпу навчання. Стало, зокрема, зрозуміло, що до фази приятельських відносин новому колективу потрібен орієнтовно місяць. Індивідуально ж адаптуються по-різному: багато хто важко пристосовується до незнайомих людей і досі почувається не в своїй тарілці. Але кожен упевнений, що з часом члени колективу краще пізнають одне одного, вийдуть на новий рівень стосунків.
До слова, з інтерв’ю можна зробити висновок, що дуже малий відсоток першокурсників навчається там, де мріяв. Більшості вибір був нав’язаний батьками або ж став випадковим через їхню невизначеність щодо бачення власного майбутнього. Утім ніхто не планує покидати навчання. Переважала думка, що зусилля не будуть марні. Навіть якщо наступне життя не буде пов’язане з професією психолога, то здобуті знання й навички не стануть зайвими – проявляться при спілкуванні з оточенням і на будь-якій роботі загалом.
У результаті користь від інтерактивного заняття взяли обидві групи студентів. Психологи навчилися, як правильно, чітко й об'єктивно ставити запитання й уважно слухати, дати змогу респонденту повністю висловити свою думку, тобто доповнили знання про процедуру інтерв'ю. А журналістів зацікавили новинки у сфері психології, зокрема інформація про синдром дефіциту уваги, мінімальну мозкову дисфункцію, а ще – про способи визначення щирості при розмові.
Іванка Когутич, Ірина Олаг, Тетяна Мендель
для Медіацентру УжНУ
|