Головна » Усі публікації » У ногу з часом |
Життя не стоїть на місці: все розвивається – і освіта в тому числі. Подача навчального матеріалу стане цікавішою й більш доступною для розуміння, якщо використовувати досягнення сучасної техніки. Цього, власне, й училися викладачі факультету іноземної філології на семінарі із застосування новітніх інформаційних технологій у своїй професійній діяльності. На жаль, і досі більшість ВНЗ України керується застарілими стандартами, використовуючи традиційні засоби навчання, основними з яких залишаються крейда, дошка, конспекти і друковані підручники. Звісно, це не погано, бо ж ті, хто вчить нас сьогодні, й самі здобували знання у такий спосіб, і вони справді якісні. Проте технології не стоять на місці, і це варто використовувати в освіті. Нині ж кваліфікація випускників та якість здобутих ними знань нерідко не відповідає вимогам сучасного ринку праці, який змінюється шаленими темпами, створюючи нові професії і нові стандарти. До кожного покоління потрібен свій підхід. Організатор та ініціатор семінару, доцент кафедри англійської філології Ірина Андрусяк каже: «Одним зі способів вирішення проблеми сучасної освіти є впровадження новітніх інформаційних технологій у професійну діяльність викладача вищої школи – це дозволить суттєво підвищити ефективність викладання. По-перше, новітні засоби навчання дозволяють реагувати на будь-які зміни, що відбуваються на ринку праці. По-друге, такі засоби викладання зорієнтовані саме на сучасного студента, який щоденно активно використовує різноманітні ґаджети. Відповідно це дозволить підвищити рівень зацікавленості студента навчанням, а це є запорукою успішного результату. По-третє, вчителі, яких готує вища школа за допомогою дошки і крейди, потім використовують цю саму дошку і крейду у своїй навчальній діяльності в школі, що аж ніяк не сприяє підвищенню рівня середньої освіти, на який так часто ми нарікаємо». Семінар-зустріч складалася з двох частин – лекторами стали завідувач лабораторії мультимедійних технологій навчання Володимир Нелюбов та начальник відділу технічних засобів навчання Олексій Куруца. Говорили про технології, якими може користуватися викладач. Так, основну увагу Володимир Нелюбов зосередив на лекції-презентації й електронному підручнику, адже поєднання тексту з аудіо- та відеоматеріалами суттєво підвищує рівень запам’ятовування. • Лекція-презентація дозволяє викладачеві постійно бути в контакті зі студентом і використати час, який раніше лектор витрачав на пояснення та записування матеріалу на дошці, для більш ефективної подачі інформації. • При роботі з електронним підручником є можливість внести зміни, доповнити наявний матеріал, поєднати текст, аудіо- та відеоматеріали, врешті, це суттєва економія: не потрібно витрачати гроші на друк, є можливість розповсюдження серед широкої аудиторії. Олексій Куруца розповідав про ресурси на сайті університету (інфо-центр) у відкритому доступі. Як виявилося, багато викладачів про це навіть не знали. Говорили й про можливості застосування платформи MOODLE. Врешті, учасники виявили бажання дізнатися про платформу докладніше й навчитися нею користуватися, а організатори пообіцяли провести такий семінар на початку нового навчального року. Доказом того, що семінар приніс корисні плоди, стало однозначне бажання учасників створювати лекції-презентації й використовувати електронні підручники. Працівники ж центру інформаційних технологій відкриті до спілкування, готові допомагати й активно підтримувати всіх, хто бажає навчати за допомогою нових засобів та технологій викладання. Ксенія Шокіна |
|
|
|
Теги: |
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Інші матеріали рубрики