Головна » Усі публікації » Із ректорату |
Днями в ректораті Ужгородського національного університету відбулася робоча координаційна нарада в рамках реалізації проекту TEMPUS «Сприяння трикутнику знань в Білорусі, Україні і Молдові – FKTBUM», де обговорили перспективи реалізації проекту, результати стажування та важливість впровадження наукових конкурсів для молодих учених і студентів. Ректор вишу Володимир Смоланка відзначив особливу актуальність розвитку науки і дослідницької діяльності в університеті та залучення до неї якомога більшого числа студентів. Проректор з наукової роботи Ігор Студеняк поділився своїми враженнями від нещодавньої поїздки до університету міста Падеборна (Німеччина), який є партнером проекту: «Ми відвідали університет, де навчається 20 тисяч студентів, діють 6 факультетів і більшість із них зв’язана з ІТ-технологіями. Цікавим є також досвід Німеччини у сфері дуальної освіти – системи, коли студенти і навчаються, і працюють. У підготовці молодих фахівців беруть участь одразу два заклади – навчальний (університет, коледж) і підприємство. Освітній процес організований так, що у виші студент спочатку здобуває базові теоретичні знання. Потім іде практикуватися на підприємство, яке заздалегідь уклало з університетом угоду про співпрацю, і виконує там роботу, пов’язану з обраною спеціальністю. При цьому його праця оплачується підприємством. Нам показали чудовий науковий парк і ознайомили з процедурою створення стартапів студентами. Це надзвичайно важливий досвід для нас, оскільки ми намагаємося впроваджувати такі проекти і в нашому виші, спонукати студентів до реалізації своїх ідей і розробок». У процесі обговорення була порушена тема мотивування студентської науково-дослідної і підприємницької активності та було запропоновано провести в УжНУ два внутрішньовузівські конкурси: один – конкурс ідей, інший – написання проектів та їх втілення. Серед актуальних для вишу залишається проблема енергоощадження, тож цю тему визначили як пріоритетну. Одним із початкових спонсорів у її втіленні може виступити університет, адже хто як не рідна альма-матер має підтримати своїх студентів передусім. Ну і, звичайно, виш буде сприяти залученню інших спонсорів. Таку пропозицію обговорили з присутніми на зустрічі членами робочої групи проекту. Проектор із наукової роботи Ігор Студеняк зауважив, що має бути структура, яка координуватиме таку роботу і залучатиме студентів. Проректор з науково-педагогічної роботи УжНУ Мирослава Лендьел додала, що спочатку варто провести конкурс ідей, відтак – тренінги з написання проектів. Cвітлана Слава, координатор проекту, професор кафедри економіки підприємства, зауважила, що варто використати досвід економічного факультету, де подібний конкурс ідей відбувався вже кілька разів. Також у майбутньому важливо впровадити дисципліни з інноваційного підприємництва та креативності, оскільки вони допоможуть випускникам і студентам у формуванні навичок бачення нових підприємницьких можливостей та організації стартапів. Доцент кафедри фінансів і банківської справи, директор Центру кар’єри УжНУ Тетяна Бутурлакіна та голова ради молодих вчених УжНУ Тетяна Малаховська запевнили, що також долучаться до координації такої діяльності і організації студентської роботи. Про перспективи науково-дослідної та інноваційної роботи в рамках діяльності «Наукового парку УжНУ» говорили присутні на зустрічі директор НДІ засобів аналітичної техніки Йосип Головач та начальник науково-дослідної частини УжНУ Ірина Грабова. Вл. інф. Фото Роберта Паппа |
|
|
|
Теги: |
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Інші матеріали рубрики