Головна » Усі публікації » Теорія і практика |
Цього тижня на філологічний факультет УжНУ з нагоди святкування Дня української мови та писемності завітав 2-й клас НВК «ЗОШ I ступеня з угорською мовою навчання – угорськомовна гімназія» разом зі своїм класним керівником Кларою Рінгер та заступником директора Євою Борисовою. Доцент кафедри української мови Алла Галас привітала всіх присутніх, представила гостей та познайомила їх з колегами по кафедрі. Наголосила на тісній співпраці з гімназією, попросила діток підтримати 5-курсників, які проводитимуть заняття, а також побажала всім насиченого й корисного уроку. Відтак старшокурсники розпочали урок української мови на тему «Прикметник». Для розминки – музичний алфавіт, а далі трохи фізкультури завдяки вправі, у якій використали тільки жести, показуючи іменники. Студенти зачитали уривок з вірша, завдання учнів – визначити в ньому прикметники. Впоралися на відмінно! Далі працювали в парах, добираючи з дужок потрібні прикметники для уривку з вірша Шевченка. Протягом уроку діти разом зі своїми наставниками поринали в розмаїтий світ барв. Вивчили веселкову лічилку, тримаючи в руках стрічки й демонструючи присутнім. Розгадували колір серця та маку, гарячого апельсина, сонця і меду, волошок в полі та хмаринок в небі, крейди і криги, баклажанів. Виконали й таке завдання – дібрати до іменників прикметники, утворювали з ними словосполучення, визначали рід іменників. Впоралися зі ще одною вправою – до іменників на місці пропусків вписали відповідні антоніми. Після виконання кожного завдання школяриків не треба було піднімати – вони наввипередки піднімали руки, навіть вигукували правильні відповіді. Найбільший шквал емоцій викликала вікторина, під час якої дітки поділилися на 2 команди. Запитання мали різної складності: що означає прикметник; визначити присвійний прикметник; у якому словосполученні прикметник вжито у переносному, в якому – у прямому значеннях; який прикметник означає відтінок кольору; дібрати синонім до прикметника – перелік з п’яти запитань, на які команди відповіли правильно, завершивши гру внічию. Для наступної гри запросили двох добровольців, які розгорнули скатертину й вибрали з кошика фрукти для святкового столу. Відгадували їх за кольором, розміром, називали відмінності. Відтак разом із двома студентками хором вивчили скоромовки. Остання вправа ґрунтувалася на неперевершених національних настроях та самобутніх традиціях двох народів – українського та угорського. Дітям продемонстрували вишиванки й рушники, а ті, своєю чергою, описували кольори й орнаменти на них. Розповідали, як прикрашали їхні бабусі домівки в давнину, як нині оздоблюють оселі мами. На завершення кожен із учнів продовжив фразу: «Я іду з цього уроку та беру з собою…». Справді, урок видався змістовним і корисним. Дітки були задоволеними, сповненими вражень і знань. Залюбки ще раз заспівали зі студентами алфавіт і, мабуть, надовго закарбували в пам’яті урок в аудиторії університету. Оксана Пітра для Медіацентру УжНУ Фото авторки та Бориса Галаса |
|
|
|
Теги: |
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Матеріали близьких рубрик