Головна » Усі публікації » З минулого – в майбутнє |
Рік шляху... Не привід для найкоротшого привалу в світі інформації, яким та дорога прокладається, бо швидкості в ньому такі, що всяка зупинка – з непередбачуваними наслідками. Але принаймні оглянутися, щоб вивірити простування й напрямок руху, не збочити десь на манівці, – таки варто… Насіння, пророщене в ЄвропіІдея створення Медіацентру забрунькувала ще, мабуть, навесні 2012 року у Швеції, де частина викладачів кафедри журналістики перебувала на стажуванні в одному з найкращих світових центрів підвищення журналістської кваліфікації – Інституті FOJO. Під час одного з тренінгів презентували там досвід функціонування сайту відділення журналістики УжНУ й були приємно подивовані, коли закордонні колеги визнали його належний рівень, водночас радили, як оптимізувати роботу. Відвідуючи різні веб-редакції у Стокгольмі, переконувалися, що саме онлайн-формат ЗМІ – день уже не завтрашній, а нинішній: треба щось робити, бо можна спізнитися назавжди. Наприкінці того ж року, готуючи доповідь на один із всеукраїнських наукових форумів у Києві, ознайомилися з дисертацією Л.Калашнікової «Інтернет-сайти вищих навчальних закладів як інноваційні канали комунікації в умовах формування інформаційного суспільства в Україні». Аналізуючи причини деформації поліфункціональності сайтів вітчизняних ВНЗ, дослідниця говорить, з одного боку, про відставання технічного оснащення, слабку розвиненість інформаційних технологій і брак достатньої кількості кваліфікованих фахівців у названій галузі, тобто технічний бік; з другого – застій у сфері суспільної свідомості, консервативне сприйняття реалій сучасного життя і пов’язаний з цим опір інноваціям, тобто моральний аспект проблеми. Погоджуючись з висловленим, запропонували свій погляд на проблему:
Ідея викристалізувалася й зацікавила керівництво університету… 15 липня наступного, 2013 року, первинний склад веб-редакції, який, дякувати Богу, не злякався труднощів і в ядрі своєму зберігся донині та підкріплюється кращими випускниками відділення журналістики, презентував тодішньому ректорові університету Федору Ващуку вже створений сайт Медіацентру з першими матеріалами в перших розділах. Оскільки ректор цінував лаконізм у словах і максимальну результативність у діях, то іншого виходу не бачили – демонстрували власний потенціал на конкретних напрацюваннях. Результату досягли: підписаний наказ про створення Медіацентру й затверджене Положення набули логічного продовження – набрано перший штат. Умови, техніка? Є кімната з підведеним Інтернетом: умієте – пливіть. Вдячні: так упевнилися у власних силах і спромозі, й у тому, що решту можна здобути працею. За неї й узялися, виснажливу і кропітку, яка триває й донині… Оглядаючись на пройденеЦей підсумковий до річниці діяльності Медіацентру матеріал є 1286-м у найбільшому розділі нашого сайту «Чим живемо», структурованому за тематичними рубриками, яких нині вже чотири десятки. Це крім змістових блоків «Наші видання», «Honoris causa», «Галерея слави, гордості, надії», «Наші проекти», «Блоґи»... Важливо, що абсолютна більшість публікацій є оригінальним (не копіпастовим) інформаційним продуктом журналістів редакції, який систематично поширюють онлайнові й друковані ЗМІ області – щомісяця усереднено з’являється близько півсотні перепублікацій. Налагодили співпрацю з сайтом Міністерства освіти і науки України, який ретранслює важливу інформацію про УжНУ на всеукраїнську аудиторію. Розуміючи мультимедійні можливості Інтернету, максимально взялися їх використовувати. Переважна частина публікацій має фотопрезентаційний супровід, зокрема й у вигляді стилізованих слайд-шоу. Упродовж року виготовили понад півтори сотні відеосюжетів, роликів, що наочно доповнюють багатовимірну картину університетського життя. Набирає обертів й аудіальна складова медіапродукту редакції: спільно зі студією «Медіаперспективи» при відділенні журналістики в межах спеціалізованих курсів упродовж останнього семестру готувалися підсумкові радіовипуски про найголовніші події тижня в УжНУ... Щоб полегшити пряме спілкування з керівним складом університету та його підрозділів – ректором, проректорами, деканами нашого вишу, а також для з’ясування актуальних для співробітників УжНУ, студентів, абітурієнтів питань, на сайті Медіацентру створена й успішно функціонує Віртуальна приймальня. Редакція забезпечує оперативне реагування на запити, переадресовуючи працівникам, до компетенції яких входить їх вирішення, й публікує відповіді. Як інструмент зворотного зв’язку з аудиторією, для обговорення викладених у публікаціях думок, поглядів, а також конструктивних дискусій щодо проблемних питань життєдіяльності вишу, реалізували можливість коментування. Віднедавна відвідувачі можуть залишати свої повідомлення не реєструючись на сайті Медіацентру – достатньо авторизуватися через свій профіль у якійсь із найпопулярніших соціальних мереж. Є певність, що енергійний колектив редакції неодмінно втілюватиме нові ідеї, й далі шукаючи свого читача та дбаючи про реалізацію найголовнішої задекларованої мети – творити правдиву картину багатогранного життя Ужгородського університету… «Міністерство пропаганди» таки пропагуватиме…Нагадаємо лише перші три завдання, передбачені нашим Положенням, які намагаємося ретельно виконувати: «Позиціонування Університету як освітнього, науково-дослідного, інноваційного та міжнародного центру; формування громадської думки про Університет як центр підготовки висококваліфікованих фахівців різних спеціальностей, осередок наукових досліджень і технологічних розробок світового рівня, центр активної науково-дослідної діяльності та практичних розробок; підтримка іміджу ректора як талановитого менеджера та наукового діяча, міжнародного експерта тощо». Через місяць нашої роботи одне з місцевих інтернет-видань через формулювання третього завдання назвало Медіацентр «міністерством пропаганди» – як у воду дивилося! Минуло не так багато часу – й нині щиро дякуємо колегам-журналістам за проникливість і визнання ще тоді, бо ж саме цією думкою рясніють тепер аналітичні матеріали наших ЗМІ: БРАК ВЛАСНОЇ ПРОПАГАНДИ в найширшому сенсі. Нинішні реалії яскраво засвідчують небезпеку такої ситуації в Україні зокрема. Отже, звітуючи перед нашими любими читачами про те, що вдалося зробити за рік, обіцяємо й надалі саме ПРОПАГУВАТИ: високий рівень освіти й науки у найстаршому закарпатському виші; унікальність тих людей, які в ньому працювали, працюють і будуть працювати; прекрасних студентів, які щодня, щогодини, щомиті підтримують і разом з тим оновлюють дух університету; добрі й безкорисливі справи, на які щедрий багатотисячний колектив вишу. Висловлюємо вдячність колегам-журналістам, які цікавляться нашими матеріалами, активно співпрацюють з нами. Спасибі адміністратору й творцю нового офіційного сайту УжНУ – в.о. директора ННІ інформаційно-комунікаційних технологій Олександру Дубіву за плідну співпрацю, а також усім колегам-працівникам університету за активну участь у висвітленні подій, пов’язаних із життям вишу. Щиро дякуємо нинішньому керівництву університету й ректору Володимиру Смоланці зокрема за увагу до редакції Медіацентру УжНУ й усіляку підтримку його діяльності. Важливо, що справа розпочата. Бажаємо натхнення й витримки всім, хто її продовжуватиме, а це передусім наші студенти-медійники, які самовіддано й натхненно працюють. Над собою – насамперед. Ваш Медіацентр |
|
|
|
Теги: |
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Інші матеріали рубрики