Головна » Усі публікації » Обмін досвідом |
У старій, в основному успадкованій радянській системі, органи місцевого самоврядування завжди були на другорядних позиціях. На них покладали відповідальність, але не забезпечували відповідними фінансовими інструментами. У концепції реформи і в пропозиціях щодо змін в Конституції чітко сказано: повноваження органів місцевого самоврядування мають забезпечити фінансами. Органи місцевого самоврядування матимуть, зокрема, частку від загальнонаціональних податків, а не тільки дотації. Якщо у місцевої влади через державні рішення виникнуть додаткові витрати, то це теж компенсує держава. Механізм розподілу податків між органами різного рівня і державою визначаються у змінах до Бюджетного кодексу. Ці процеси моделюють спільно з польськими експертами - фахівцями, які вже робили такі розрахунки для реформи місцевого самоврядування в Польщі. Лектор – доцент кафедри фінансів і банківської справи Тетяна Бутурлакіна, яка є директором Центру кар’єри УжНУ та Головою комісії з питань освіти, науки, культури і розвитку духовності, експертом – зазначила, що сьогодні у питанні децентралізації часто звертаються до досвіду Польщі, однак не слід забувати, що там бюджетна децентралізація відбувалася, так як це і має бути - разом із реформою про самоврядування, що була здійснена у два етапи. Перший, і найважливіший, етап відбувався у 1989–90 роках, коли було впроваджене реальне самоврядування на рівні місцевих громад. Другий етап – 1997–99 роки, коли самоврядування впроваджувалося на рівні повітів (районів) і воєводств (областей). І кожен з етапів супроводжувала бюджетна децентралізація. В Україні позитивним є те, що протягом року доходи місцевих бюджетів зросли на 39% саме завдяки скеруванню деяких податків із центрального до місцевих бюджетів. Проте поки що це лише цифри, а мають бути результати – відремонтовані інфраструктурні об’єкти, підвищений рівень життя на місцях тощо. Про ефективність реформи можуть сказати лише люди, відчувши її переваги на собі. Потрібно скерувати фінансові потоки на профільні завдання, враховуючи, що громади змінюють свої кордони і принципи функціонування. І тут важливою є участь нових молодих фахівців – економістів, фінансистів, управлінців, які вже мислять по-іншому і мають інші цілі: не просто реагування на ситуацію, а розуміння перспектив і можливостей сталого розвитку громади. Змінювати і розбудовувати країну - саме їм. Тому такі зустрічі, крім освітнього та інформативного значення, мають ще й профорієнтаційне спрямування – майбутні спеціалісти можуть краще зрозуміти свою професійну місію, відчути своє місце у зазначеній сфері. Представники Офісу реформ багато спілкувалися з нашими студентами, а останні отримали можливість звертатися за консультацією та інформаційною підтримкою у своїй науковій та професійній діяльності. _x_PS1 Днями до Офісу реформ Закарпатської обласної держадміністрації завітали студенти-фінансисти 4 курсу УжНУ. Зустріч відбулася в рамках гостьових лекцій з дисципліни «Місцеві фінанси». Про особливості впровадження адміністративно-територіальної реформи та організації фінансового забезпечення та управління на рівні громад, враховуючи специфіку та унікальні ресурси нашого регіону, студентам розповідали керівник Офісу реформ Іван Дем’янчук та експерт Офісу, віце-президент Асоціації міст, селищ і сіл «Закарпаття – ХХІ століття», перший заступник голови Громадської ради при Закарпатській ОДА Олег Лукша._x_PS2 /live/2015/10/14ofice-ref/verkh.jpg_x_PS3 _x_PS4 _x_PS5 _x_PS6 _x_PS7 _x_PS8 _x_PS9 _x_PS10 Вл. інф._x_PS11 _x_PS12 _x_PS13 _x_PS14 _x_PS15 _x_PS16 _x_PS17 _x_PS18 _x_PS19Вл. інф. |
|
|
|
Теги: |
Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter! |
0 | |
Ми у Facebook
Рубрики розділу
Матеріали близьких рубрик