Середа, 18.12.24, 17:05 | Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » Наші видання » Новини

Побачив світ навчально-методичний посібник доцента кафедри української мови Наталії Венжинович
03.09.15, 14:20

В ужгородському видавництві «ФОП Сабов А.М.» вийшов друком навчально-методичний посібник до спецкурсу для студентів філологічного факультету «Лінгвокультурологічний аспект мовознавчих досліджень» доцента кафедри української мови Наталії Венжинович.

Сучасна лінгвістика посилює акценти на сферах мови й культури, культури в мові, мови в культурі, що зумовлює виділення в цій дисципліні окремої галузі – лінгвокультурології, для якої однією з базових наук стала культурологія (цей термін запропонований німецьким філософом і хіміком В. Оствальдом у 1909 році, а в 1939 році до нього звернувся антрополог Л. Вайт). Інтеграційна проблематика лінгвістики й культурології виходить за межі етнолінгвістики, оскільки їх предметом є не лише етнічні культури, а й цивілізаційна, глобальна культура, культури різних епох у діахронному висвітленні, культури різноманітних соціальних, вікових, територіальних, статевих, професійних, конфесійних та інших угруповань. Тому лінгвокультурологія має реальну тенденцію до формування окремої мовознавчої дисципліни на межі етнолінгвістики та соціолінгвістики. Вона орієнтована на створення цілісної картини культурного впливу на мову й мовлення з огляду на глибинні семантичні рівні культурної репрезентації, а також на системне представлення одиниць мови й культури в їхній кореляції та взаємодії.

Мовознавці виокремлюють такі напрями сучасної лінгвокультурології:

1) фразеологічно орієнтований, що вивчає культурно маркований зміст фразеологічних одиниць різних мов;

2) логіко-лінгвістичний (концептологічний), представлений описом наявних у відповідній культурі концептів на текстовому матеріалі різних сфер спілкування, встановленням культурних домінант різних етносів;

3) лексикографічний, що має прикладну спрямованість на укладання різних словників та довідників, які містять культурну інформацію;

4) лінгводидактичний, орієнтований на методику викладання мови як іноземної під кутом зору культурних розбіжностей носіїв різних мов.

Посібник знайомить студентів із основними елементами лінгвокультурологічних досліджень, методикою проведення концептуального, лінгвокультурологічного аналізу, найважливішими науковими працями українських та зарубіжних учених у цій галузі.

Призначений передусім для студентів 3 курсу українського відділення філологічного факультету. Мета видання – допомогти студентам здобути і систематизувати знання у галузі новітньої парадигми мовознавчих досліджень. Огляд вузлових питань, словник найуживаніших термінів та докладний список наукової літератури (511 позицій) стануть також у нагоді студентам при написанні курсових, бакалаврських, дипломних та магістерських робіт.

Вл. інф.



Поділитися через:
Система Orphus Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter!

Переглядів: 960 | Додав: VIP | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
omForm">
avatar

Ми у Facebook

Рубрики розділу