П`ятниця, 19.04.24, 07:53 | Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » Усі публікації » У ногу з часом

Відділ міжнародних зв’язків та ґрантової роботи провів низку тренінгів щодо підготовки проектів

Протягом червня відділ міжнародних зв’язків та ґрантової роботи провів низку тренінгів, присвячених особливостям ґрантової роботи й підготовки до проектної діяльності. Проводив їх Дмитро Мірошніков.

Цикл тренінгів складався з чотирьох окремих занять. Перші два стосувалися загальної інформації про європейські та світові фонди, які університет може використати у своїй роботі для отримання ґрантів чи стипендій на стажування.

Подаємо основні тези щодо вимог до проекту, які були озвучені під час тренінгів. Отже, написання та виграш ґранту – це засіб здійснення змін. Він повинен мати конкретну мету, чітко окреслений початок і кінець, відрізнятися від інших. Проект вимагає затрат коштів, знань та часу, передбачає використання різноманітних ресурсів. А відповідальність за нього може бути покладена на окрему особу, колектив чи організацію.

Під поняттям «проект» розуміють тимчасові зусилля, пов’язані у комплекс заходів, вжитих для створення унікального продукту або досягнення певних цілей чи реалізації мрій.

Будь-якому проекту притаманні такі ознаки:

• Інноваційне, комплексне окреслення завдань.
• Формулювання мети.
• Фінансові та кадрові рамки.
• Часові рамки: певний старт і запланований час завершення.
• Замовник – зовнішній чи внутрішній (усередині системи, організації).

Підготовка проекту передбачає вісім етапів:

1. Розуміння потреби або виникнення проблем.
2. Збір та аналіз інформації.
3. Визначення мети та цілей проекту.
4. Визначення завдань.
5. Розробка заходів.
6. Складання бюджету.
7. Складання плану реалізації проекту.
8. Моніторинг та оцінка.

Окресливши для себе етапи підготовки, маємо пам’ятати про обов’язковість чітко сформульованої мети, яка має бути реально соціально важливою, досяжною та співвідноситися з очікуваними результатами, планом реалізації проекту та цілями. А вони мають бути SMART: S – конкретні (specific), M – такі, що можна виміряти (measurable), A – такими, яких можна досягти (achievable), R – реалістичними або забезпечені ресурсами (realistic or resourced), T – визначеними у часі або своєчасними (timely).

Реалізується ж проект у таких етапах:

підготовчий – визначення теми, мети і завдань, створення ініціативної групи, розробка первинного плану;
практично-виконавчий – розподіл обов’язків між членами групи, пошукова робота, аналіз інформації та формування висновків, оформлення результатів;
заключний – підготовка проекту до презентації, презентація, оцінка проекту, оголошення результатів.

На першій стадії проектування відбувається виявлення проблем, зацікавлених сторін, підбір партнерів і виконавців, з'ясування позитивних передумов проекту; діагностика ситуації, вибір тих, на кого буде «працювати» проект, у чому його місія; визначення, кого необхідно залучити до його розробки; визначення можливих ресурсів освітньої установи. Закінчується ця стадія формуванням команди проекту.

На другій стадії уточнюється місія проекту, його цілі і завдання, план-графік, плановані результати і методики перевірки їх досягнення. Стадія закінчується експертизою проекту для рішення про фінансування.

На третьому етапі на перший план виступають конкретні заплановані заходи, оцінка їх відповідності цілям, завданням проекту, вбудовування в загальний зв'язний хід проекту.

Четверта стадія проекту включає оцінку результатів і наслідки реалізації – розробляється і здійснюється відповідно до місії та приватних цілей проекту.

Проект, який ви напишете, буде якісним, якщо:
• описує, чому виникла потреба виконання проекту;
• зрозумілі обставини, які спонукали написати проект;
• проблема виглядає значущою для вашої території, в цілому для суспільства;
• масштаби проекту розумні, він не робить спроби вирішити всі світові проблеми відразу;
• проект підтримується статистичними та аналітичними даними, посиланнями на експертів, ключові науково-методичні джерела;
• проблема сформульована з точки зору того, чиїм потребам служить проект, а не з точки зору «зручності» виконавця;
• немає голослівних тверджень, мінімум наукоподібних і спеціальних термінів, цікаво для читання і коротко;
• чітко визначений спосіб вирішення проблеми.

Настав час, коли маємо перестати сподіватися на когось, а брати все у свої руки. Тож якщо у вас є цікаві ідеї та ентузіазм – сміливо беріться за написання програми. І пам’ятайте – благородна мета завжди знаходить можливості для її реалізації.

Світлана Лапига




У ногу з часом | 28.06.14 | Додав Шумицька | 804 | 0.0/0
Теги: Відділ міжнародних зв’язків, ґрантова робота

Схожі публікації:


Система Orphus Помітили помилку? Виділіть її й натисніть Ctrl+Enter!

0
omForm">
avatar

Ми у Facebook

Календар публікацій

«  Червень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Рубрики розділу

Афіша [4] Незабаром [16]
Актуально [141] Акції [132]
Позиція [18] МЦ-інтерв’ю [150]
Особистість [33] Студгромада [188]
Абітурієнт [84] Зблизька [88]
Наболіле [21] Із ректорату [149]
Не словом, а ділом [154] Компетентно [38]
Несподівано... [14] У ногу з часом [80]
Обмін досвідом [160] Теорія і практика [319]
Наукові форуми [273] Презентації [167]
Екскурсії [113] Дозвілля [210]
Ініціатива [47] Перспективи [38]
Підсумки [40] Спорт [238]
Традиції [206] Зустрічі [210]
Вітаємо! [235] Пам’ятаємо... [82]
Міжнародні контакти [230] Студентська практика [66]
Студмістечко [8] Конкурси [117]
На замітку [6] З минулого – в майбутнє [10]
Студентські будні і свята [9] Голоси неперебутнього [6]
Наше радіо [49] Слідами Евтерпи і Мельпомени [35]
Громада [2] Річниця [14]
Слава Україні! [9] Розмови від душі... [19]
З Приймальної комісії [91] The main news of university [12]
Подяка [8] Диванні розмови [1]
Телепідсумки [13] Письменник за прилавком [11]
Університетська кухня [3] Підсумки року [5]
Визнання [3] Експрес-інтерв’ю [4]

Інші матеріали рубрики